AZ Havířov

Představení klubového merche PLAY OFF 2025

16.02.2025 | Lukáš Jandora

Na sobotu 15.2. si AZ Havířov, společně s prodejnou YO Sport, ve které aktuálně sídlí klubový fanshop, naplánoval představení nové kolekce klubového oblečení s názvem "PLAY OFF 2025". Ještě předtím se někteří hráči A týmu, a co si budeme nalhávat, pár z nich to má určitě rádo, proměnili v modely a nové kousky na svých tělech, s větší či menší radostí, nafotili...

Nyní už se však přesuňme na sobotní místo činu. Největší počet fanoušků dorazil na samém začátku celé akce. Ihned po příchodu do prodejny zamířili k prodejní stěně, na které byly všechny novinky pro PLAY OFF 2025 vystaveny. Následně zamířili za přítomnými hráči A-týmu, kteří se jim ochotně podepsali nejen na klubové suvenýry, ale také například na vlastní hokejku, kterou si jeden mladý fanoušek přinesl. Po celou dobu konání akce se přítomní hráči s fanoušky fotili a odpovídali na jejich zvídané otázky.

"Musím říct, že mě mile překvapil počet lidí, kteří přišli, hlavně na začátku. V prvních 30 minutách přišla většina všech, kteří nakonec dorazili. Celkem za ty tři hodinky mohlo dorazit zhruba 35 fanoušků", říká klubový markeťák Marek Szypka

Během akce byli k dispozici, jak už jsme ostatně zmínili, také čtyři hráči A-týmu. David Klimša, Tomáš Franek, Lukáš Bednář a Jakub Michálek. Ti měli vytvořené své podpisové kartičky, fanoušci měli možnost se dotyčnými také vyfotit. Někteří z příchozích příznivců si navíc na místě pořídili také nové “artefakty” ( např. šála, puk), které jim hráči také velmi ochotně podepsali. 

K různým marketingovým povinnostem sportovce patří již zmíněné podepisování se fanouškům. Našim hráčům jsme zkusili položit docela netradiční otázku. Zajímalo nás, zda někdy trénovali svůj vlastní podpis, dávali si záležet na tom, aby se ho "naučili" a měli jej stále stejný, nějakým způsobem zaběhnutý, nebo je to prostě věc, kterou kluci neřeší a "škrábnou" to tak, jak zrovna "jede ruka po papíru" a nehledí na to, že je třeba jiný než ten předchozí...

David Klimša přiznal, že má podpis v ruce... "Ano, když jsem byl mladší, tak jsem si to zkoušel. Když jsme navíc v AZetu v roce 2010 "začínali", tak jsme měli těch podpisových akcí docela dost, no a tam jsem si ten podpis už rychle vytrénoval. Tím jsem ho docela rychle dostal do ruky a teď už je to automatika, dá se říct, že ho mám v ruce (výrazně se usmívá - pozn. autora).

Určitý trénink, protože se mu kamarádi dříve trochu smáli, přiznal i Jakub Michálek... "Ano, je to tak, podpis jsem si jako menší trénoval, hlavně kvůli podpisu na občanku a tak. Poté, před pár lety, jsem ho po jedné z prvních autogramiád trénoval znovu, protože se mi kluci smáli, že co to jako je (výrazně se tomu směje - pozn. autora). Teď už mám podpis “ustálený” a řekl bych, že je pokaždé stejný, protože to píšu podobně, jako bych si podepisoval třeba písemku ve škole (Jakub je při odpovědi opět vysmátý od ucha k uchu - pozn. autora)."

Lukáš Bednář odpovídal s větším stoickým klidem, však i on přiznal, že kdysi trochu "potrénoval"... "Jo, když jsem byl mladší, tak jsem si doma určitě nějaké podpisy zkoušel, ale že bych to nějak více trénoval, to ne. Mám to už určitým způsobem zaběhnuté, tak, jak jsem se snad podepsal hned napoprvé. A snažím se, aby to bylo plus mínus pořád stejné."

Slovo závěrem dostal ještě jednou klubový markeťák Marek Szypka, který nechal nahlédnout malinko pod pokličku, zmínil, jak vše vzniklo a jaké myšlenky se honily v hlavách těch, kteří za novým merchem stojí... "Pro PLAY OFF 2025 jsme se rozhodli představit fanouškům dvě kolekce, dva různé designy. První, s dominantním logem AZ uvnitř trikolory a nápisem PLAY OFF 2024-25 je spíše takový umírněný, elegantnější design. Klade důraz na klubové symboly - logo a trikoloru. Na pravém rukávu je pak doplněn #jazdanamaxa, který nás bude provázet letošními vyřazovacími boji. Levý rukáv je pak zdoben symbolem roztrženého kladiva, který tento merch propojuje s druhou navrženou kolekcí. Na zadní straně obou kusů oblečení (mikina, tričko) je pak vyobrazeno bílé logo klubu, jenž vyniká na černém textilu!, říká Marek Szypka...

Stejný muž pak ještě ztratí několik slov ke kolekci druhé... "Ta je navržena v symbolu kladiva, jenž fanoušci mohou pozorovat ve všech vizuálech letošní sezony. Právě kladivo, které nás provází celou letošní sezonou, je dominantní pro tuto kolekci oblečení. Kladivo je roztrženo vejpůl, což symbolizuje konec základní části, kterou “házíme za hlavu”, která posledním utkáním této dlouhodobé fáze soutěže končí, a začíná PLAY OFF. Symbolizuje nový začátek, protože, a říká se to, PLAY OFF je prakticky jiná soutěž. Pod tímto velkým, dominantním, kladivem je pak v útržku napsáno PLAY OFF 24-25. Levý rukáv je opět “ozdoben” #jazdanamaxa, stejně jako zadní strana textilu, kde opět, na zátylku, nalezneme klubové logo. Fanouškům mohu prozradit také to, že s příchodem PLAY OFF se promění i grafické vizuály, které se, s nově představenou kolekcí, propojí a vznikne tak jednotný a ucelený vizuál."

Závěrem je třeba dodat informaci, která by pro spousta fanoušků mohla být důležitá. A sice, že k prodeji bude nová kolekce od 8.3. na eshopu, v Yo Sportu a samozřejmě také v provizorním fanshopu na zimáku během domácích utkání AZetu Havířov. 

Youtube