AZ Havířov

Vstupenky na utkání AZetu kupujte zde.

Cílem je přitáhnout lidi zpět na stadion, říká nový marketingový manažer AZetu Michal Raszka

19.05.2021 | Tomáš Vlček

H A V Í Ř O V - Po odchodu Martiny Kotulové z funkce marketingové manažerky AZetu, angažoval klub na tuto pozici nového člověka. Je jím Michal Raszka, se kterým vám nyní přinášíme rozhovor.

Pane Raszko, vítejte v AZetu. Jak se zrodilo vaše „angažmá“? 

Musím to vzít více zeširoka. První kontakt s vedením AZetu proběhl na začátku podzimu 2020, kdy jsem přišel s nabídkou provozování fanshopu. Větší prostor k debatě jsme si však dali až v lednu tohoto roku a na jeho provozování jsme se tehdy definitivně domluvili. Do toho Martina Kotulová (marketingová manažerka) oznámila, že má v plánu z této pozice odejít a její místo bylo nutné obsadit. Vedení možná poznalo, že mě dění kolem klubu zajímá, a tak si mě proklepli, podali nabídku a já ji přijal.

Co bude náplní vaší práce v klubu?

Dá se to vyjádřit jedním slovem - marketing. A konkrétně? Vizí mou a celého klubu, na čemž jsme se na dlouhých schůzkách shodli, je lepší propojení klubu a fanoušků. Vnímám, že tato věc není v současné době v "dobré kondici", když to tak řeknu. A tohle zkrátka bude hlavní úkol.

Co bylo vaším dosavadním zaměstnáním?
Necelých 17 let pracuji v e-shopu Metalshop.cz. Za tu dobu jsem si prošel vším od základu. V posledních letech jsem se zaměřil právě i na marketing. 

A máte nějaké zkušenosti s hokejovým prostředím?

Z mého zaměstnání tedy nikoliv. Ale ke sportu mám celý život hodně blízko, a hokej je pro mě číslo 1. V červnu oslaví své druhé narozeniny dobročinná hokejová organizace Saves help a tu řešíme společně s Šimonem Hrubcem. Dělá nám to obrovskou radost.

Jaké máte cíle a jaké cestičky k nim podle vás povedou?

Za těch pár málo týdnů, co jsem do dění zapojen a snažím se zorientovat, vidím, že je na čem pracovat, je co zlepšovat. Velmi mi pomáhá kontakt s Martinou, ta je mi v případě potřeby po ruce. Umím si představit, že náš kontakt bude s blížící se sezónou intenzivnější a tímto jí chci poděkovat, že "se mi věnuje", když potřebuji poradit a zdravím do Chorvatska! Ale zpátky k otázce...

Cílem je přitáhnout lidi (pokud to nařízení dovolí) zpět na stadion ve větším počtu. V posledních letech totiž šla křivka dolů, a to je nutné změnit. Fanoušci jsou tím nejdůležitějším, co klub může mít. Je tedy podstatné být otevřený diskuzi, naslouchat jejich potřebám, skloubit to s vizí a možnostmi klubu. Věřím, že to povede k větší návštěvnosti na stadionu při domácích utkáních. Jsem si vědom, že to bude velmi náročné a asi to nebude hned, ale za to se nechci schovávat. Vytyčil jsem si tento cíl a udělám vše pro jeho naplnění.

AZet je tradiční klub ve větším městě, které by se mělo obarvit do černo-modro-bílé více, než tomu bylo v posledních letech. Otřepaná fráze, leč pravdivá, kterou hokejisté zmiňují dnes a denně, je, že "hokej se hraje pro fanoušky". Toto platí i pro nás, kteří kolem hokeje pracujeme, a podle toho by to mělo vypadat. Konkrétní bych chtěl být, ale nechci vypouštět nic, dokud to není černé na bílém. Máme spoustu nápadů. Hodně se to ale bude odvíjet od toho, co nám povolí vláda, jaké budou zkrátka mantinely.

Dosavadní dojmy nebo postřehy.

Z těch několika dlouhých schůzek s vedením, redakcí či týmem, který se podílí na chodu domácích utkání, jsem vycítil, že tady je velká chuť veškeré dění kolem AZetu zlepšovat a posouvat směrem nahoru. A to je základ všeho.

Vaše přání do sezony 2021/22?

Klasicky - všem zdraví. A hokejově? Aby fanoušci AZetu měli důvod být hrdí na svůj klub.

Děkuji za rozhovor a přeji nám všem naplnění vašich vizí a přání.

Youtube