AZ Havířov

Akce ve Fanshopu: V sobotu 23.9. všechna trika (mimo novinek) za 150,-Kč a dresy z předešlých sezón za 490,-Kč.

Martin Kučera - nový marketingový manažer AZetu

1.5.2017 | Darja Nytrová

Před sezónou 2017/18 se novým marketingovým manažerem HC AZ Havířov stal Martin Kučera. Popovídali jsme si s ním o jeho plánech na novou sezónu.

V dnešní době není jednoduché zastávat vedoucí pozice v žádném oboru, zvláště u sportu. S přihlédnutím na minulost havířovského hokeje a jeho klubu. Na základě čeho jste se rozhodl tuto pozici vzít a jaké jsou Vaše plány na uvedeném místě?

Kolem havířovského hokeje se pohybuji poměrně dlouhou dobu jako fanoušek, takže o něm mám základní informace. Rozhodovalo také to, že z marketingu a PR mám nějaké zkušenosti, které bych rád AZetu nabídnul. Na fakultě tělesné kultury Olomoucké Univerzity Palackého jsem pracoval na pozici jakéhosi marketingového a komunikačního specialisty, uskutečňuji závody „Havířovská desítka“ a vedu Handicap sport club Havířov. Navíc jsem již delší dobu uvažoval nad návratem do Havířova, kde jsem vyrůstal. Na facebooku jsem zaregistroval, že vedení klubu nabízí volnou pozici, přihlásil jsem se a byl jsem vybrán. Co se týče nápadů - tak především bych se chtěl zaměřit na zlepšení v oblasti komunikace na sociálních sítích, youtube a nabídky služeb pro fanoušky.

Martin Kučera na turnaji v integrované boccie

Ve funkci marketingového manažera jste jen několik týdnů, takže vám nadšení nechybí, avšak nebojíte se, že vaše úvodní nadšení časem upadne?

To je riziko při každé nové práci. V těchto týdnech zatím zjišťuji, jak tady vše chodí, kdo má co na starosti a na čem se podílí. Zatím žádné razantní změny neprovádím, tím pádem mě nadšení ani opouštět nemůže. To může nastat v momentě, kdy budu vize přetvařovat v realitu. Jsem, ale v tomto směru optimista. V mých dosavadních působištích se mi osvědčilo, že když je správná vize, na které pracují schopní a zapálení lidé, je možné skoro všechno. Takže jsem rád, že tady zatím narážím na schopné lidi.

Jaké aktivity by měly být tím impulzem, který přilákají právě fanoušky na stadión?

Je toho mnoho, ale například bych se rád zaměřil na posílení komunikace na sociálních sítích. Tam je podle mě významný potenciál. Dále bych chtěl zrealizovat více akcí v průběhu sezóny, tzn. zpestřovat jednotlivá utkání, vymýšlet nové aktivity pro fanoušky. Byl bych také rád, kdyby se hráči zapojili do veřejného života v Havířově mimo stadión. Vím, že se to děje, ale mohlo by se to zlepšit. V neposlední řadě, a to je malé klubové tajemství, začínáme pracovat na novém komunikačním kanálu, jak pro fanoušky, tak pro partnery. Pokud se všechno povede, může to být velkým přínosem. Celkově mám hodně plánů a nápadů, čas ukáže, které z nich se podaří realizovat a především, které budou mít reálný dopad, jak na fanoušky a havířovskou veřejnost, tak na celkové vnímání hokejového klubu.

S turnajem je spojen řadu let i HC AZ Havířov

V dnešní době jsou důležité právě sociální sítě, které umožňují prožívat téměř vše v jakémkoliv okamžiku, bez nutnosti mrznutí na stadiónu. Máte nějaké nápady, jak přimět fanoušky přijít se podívat na zápas na stadión, místo toho, aby seděli doma u internetu?

To je řečeno velmi dobře. Chceme zapracovat na sociálních sítích i videích, jak už jsem uvedl, ale zároveň chceme, aby nám lidé chodili na stadion. Nechceme jim dát tu možnost, aby mohli všechno sledovat zvenčí. Samozřejmě se nechceme dostat do situace, kdy budeme mít milion lidí na facebooku a na „zimáku“ nikoho. Ano, jsou věci, které neovlivníme, jako je rozpis utkání, výkonnost hráčů a výsledky. Já ale věřím, že přes všechny moderní technologie, je reálný zážitek ze zápasu o hodně lepší. Tohle žádná technologie nenahradí. Když je na „zimáku“ dobrá atmosféra, tak všichni mají mobily v kapsách a nemají potřebu brouzdat na facebooku. Sociální sítě by měly napomoci znovu posílit image značky AZ. Ona sice je silná, avšak euforie, kdy se postoupilo z 2. ligy do WSM ligy je už pryč. Teď klub zažívá klasické období stagnace, kdy je už 4 roky ve druhé nejvyšší soutěži. Nevyhrává se pořád a ještě se bojuje o play-off a letos o udržení. Pro diváky to najednou není atraktivní. Posílení značky by mohlo přispět k přitáhnutí fanoušků zpět na stadión.

Je důležité být s fanoušky jak mimo led, tak i mimo web. Jak toho chcete dosáhnout, a co byste mohli už odhalit do dalších měsíců nebo do další sezóny?

Není nic horšího než vymýšlet aktivity a zlepšení, o které v reálu není zájem. Takže mým prvním krokem bude zjistit přání a potřeby fanoušků. Nejen uživatelů sociálních sítí, ať nemluvíme jen o nich. To je jen jedna z cílových skupin, pak je tady plno věrných a dlouhodobých fanoušků, kteří sociální sítě ke svému životu a fandění nepotřebují. Chtěl bych fanoušky vyzvat k vyplnění dotazníku zde. Budu zjišťovat, co se jim na fungování a komunikaci klubu líbí nebo naopak nelíbí, jaké mají vlastní nápady a další podobné věci. Odpovědi zkonfrontuji se svými nápady, s představami klubu a vyvodím konkrétní závěry.

AZ je partnerem také Havířovské desítky, kterou Martin Kučera organizuje

AZ Havířov žije ze vstupného, dotací a sponzorů. Dokážete z těchto příjmů dosáhnout toho, čeho chcete?

Tohohle faktoru jsem si vědom. Má marketingová koncepce, kterou jsem představil klubu, byla nazvaná „Marketing za nulu“. Stojí na aktivitách, které mohou přinést nějaký výsledek, ale neměly by stát velké peníze. Takhle se to dá udělat, do jisté míry už to takhle funguje. Pak jsou ale aktivity, které určitě bez finanční podpory bude nelehké realizovat. Budu tedy chtít vést diskuzi s vedením klubu o tom, jak marketingovou komunikaci optimalizovat.

Děkuji za rozhovor.

Instagram Youtube